By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Tiffany & Co. potvrzuje svoje vedoucí postavení ve sledovatelnosti původu diamantů

Světový šperkařský dům jako první ve svém průmyslu začíná sdílet informace o celé cestě, kterou při svém vzniku urazí jejich individuálně registrované diamanty

 

Společnost Tiffany & Co. v říjnu učiní bezprecedentní krok v oblasti sledovatelnosti původu diamantů, protože začne sdílet informace o celé cestě, kterou při svém vzniku urazí její nově získané, individuálně registrované diamanty (0,18 karátů nebo větší). Je to v celém šperkařském odvětví vůbec poprvé, kdy budou poskytnuty informace o tom, v jaké zemi jsou jednotlivé kameny upravovány a zasazovány do šperků. Tento krok navazuje na oznámení z roku 2019, že se Tiffany stane prvním výrobcem luxusních šperků na světě, který bude poskytovat informace o původu (regionu nebo zemích původu) svých individuálně registrovaných diamantů. Zvyšováním transparentnosti a sdílením informací o celé cestě, kterou její diamanty při svém vzniku urazí, značka Tiffany posiluje svůj závazek zajistit, aby každý krok, který její výrobky urazí na své cestě, přispíval k blahobytu lidí i planety. 

„Dnes posouváme náš závazek zajistit sledovatelnost diamantů o krok dál,“ říká Anisa Kamadoli Costa, ředitelka pro udržitelnost Tiffany & Co. „Naši zákazníci si zaslouží vědět, že při získávání diamantů značky Tiffany byly dodržovány ty nejvyšší standardy nejen v oblasti kvality, ale i v oblasti společenské odpovědnosti a odpovědnosti za životní prostředí. Věříme, že transparentní sledovatelnost diamantů je nejlepším způsobem, jak oboje zajistit.“

 

 

U každého nově získaného, individuálně registrovaného diamantu zákazníci značky Tiffany získají informace o regionu původu spolu s informací o tom, kde došlo k broušení a leštění diamantu, jeho hodnocení, k zajištění a ke kontrole jeho kvality i k zasazení do šperku. Tyto informace bude možné získat od každého autorizovaného prodejce a budou vytištěny v certifikátu diamantu značky Tiffany.

Tiffany stojí v čele celého odvětví a vnáší mimořádně vysokou úroveň transparentnosti do svého dodavatelského řetězce diamantů. Značka má mezi výrobci luxusních šperků ve světě jedinečné postavení, protože po celém světě vlastní a provozuje pět svých vlastních dílen zabývajících se leštěním diamantů. V těchto dílnách téměř 1 500 řemeslníků společnosti Tiffany vytrvale hledá dokonalý brus, aby bylo možné dosáhnout nejen vysoké karátové hmotnosti, ale také co nejvyššího lesku, disperze světla a třpytu. Díky vlastním diamantovým dílnám v Belgii, na Mauriciu, v Botswaně, ve Vietnamu a v Kambodži i gemologické laboratoři Tiffany v New Yorku a pěti šperkařským dílnám v Severní Americe může Tiffany zajistit splnění vlastních mimořádně vysokých standardů.

„Sdílení informací o cestě, kterou při svém vzniku urazí diamanty značky Tiffany, vypovídá o tom, že jsme desítky let investovali do našeho dodavatelského řetězce,“ uvádí Andrew Hart, viceprezident pro dodávky diamantů a šperků ve společnosti Tiffany & Co. „Značka Tiffany je mezi výrobci luxusních šperků jedinečná tím, že si přímo zajišťuje odpovědně těžené surové diamanty a v souladu s nejvyššími standardy je upravuje a zasazuje do šperků ve svých vlastních dílnách.“

 

 

Tím, že nabízí tuto míru transparentnosti dodavatelského řetězce, se Tiffany odlišuje. Tato transparentnost nemá mezi výrobci luxusních šperků ve světě obdoby a bylo jí dosaženo investicemi do vertikální integrace trvajícími více než 20 let. Tento model vertikální integrace umožňuje dosahovat standardů řemeslné zručnosti, bezpečného a zdravého pracovního prostředí, ekonomického rozvoje jednotlivých komunit a sledovatelnosti dodavatelského řetězce. Přičteme-li k tomu také filantropické aktivity nadace The Tiffany & Co. Foundation, která během 20 let rozdělila 85 mil. dolarů, je Tiffany & Co. opravdovým průkopníkem v udržitelném luxusu.

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv

Vydáno: 28.8.2020 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • Na motivy života asi nejslavnějšího žijícího malíře Německa Gerharda Richtera je natočen film Nikdy neodvracej zrak, v originále též uváděn jako Dílo bez autora. Už název napovídá mnoho z pojetí filmu – malý Kurt jako malý tíhne k umění, ke kterému ho mimo[číst více]
  • zelfie uvodni Před časem jsme odstartovali novou selfie mánii, ke které nás inspirovala dlouho očekávaná premiéra druhého dílu filmu Zoolander. Ten si dělá legraci ze světa showbyznysu, ve kterém si ani před smrtí nezapomene vyfotit své selfie Justin Bieber. Pod heslem #zelfie[číst více]
  • Sladká, holčičí, pudrová… Růžové šílenství. Začalo to v Paříži u Chanel a pokračovalo v Miláně u Gucci. A upřímně i když musím přiznat, že já osobně mám poměrně konzervativní dušičku a na milost jsem z výraznějších barev vzala snad jen[číst více]

 



Wishlist