By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

About us

 

Bohemian Bourgeois (BoBo) Vibe

bbv

 Vítejte na našem blogu!

Jsme dvě podnikavé ženy. Poprvé jsme se potkaly v 19ti letech ve vydavatelském domě Stratosféra, kde jsme obě pracovaly. Eva jako stylistka a Lucie jako módní redaktorka. Naše pracovní cesty se brzy rozdělily, ale přítelkyněmi jsme zůstaly.

Lucie nyní pracuje již 12tým rokem jako módní ředitelka oblíbeného časopisu Harpers Bazaar, Eva vlastní malou PR agenturu, která se zabývá medializací především módních značek a trendy restaurací. Jsme přímo u zrodu trendů, o novinkách se dovídáme jako jedny z prvních.

Naše práce nás baví. Máme rády nové výzvy, rády se posouváme dál, objevujeme, zkoušíme, učíme se. Spojuje nás záliba v módě, kosmetice, dobrém jídle, cestování; všem, co hýbe kulturní “scénou”. Své zkušenosti si poté sdělujeme a doporučujeme. Proč je tedy nesdílet i s ostatními, tedy s vámi? Nechte se inspirovat našimi zážitky, zkušenostmi, tipy a triky anebo je porovnejte s těmi svými. Buďte buržoázní bohémové! Buďte s námi BoBo!

Nemáme doma muže s tučnými konty, abychom si mohly splnit každý svůj módní sen či vytouženou cestu, jsme tedy jako většina z vás. Postupně si děláme radost a postupně se snažíme plnit si své sny, ať už jsou to ty malé, anebo ty zdánlivě nesplnitelné. Věříme, že se s námi může ztotožnit většina žen naší generace, kterým rády uděláme průvodce tím, o čem si myslíme, že právě stojí za to. I naši přátelé jsou takoví – a právě proto jsme několik z nich oslovili, aby se k nám připojili a sdíleli s vámi to, čím žijí oni. Z těch jsou naši BoBo “sloupkaři”. Dozvíte se tak mimo jiné o nejnovějších stravovacích trendech, a také třeba to, co právě hýbe současným uměním a stojí za to znát.

Sledujte nás na instagramu @bobovibe nebo facebooku www.facebook/BoboVibe

 

EVA JASANOVSKÁ

Při studiu Mezinárodních a veřejných vztahů se věnovala modelingu, stylingu, redaktorské činnosti a produkci. Nyní se již desátým rokem zabývá public relations. V roce 2007 založila PR společnost IDMedia. Spoluvlastní také šperkařskou značku Hany Koi. Mezi její koníčky patří design a kultura. Na své práci nejvíce oceňuje to, že se může učit neustále novým věcem. Na blogu BoBo Vibe bude mít na starost především gourmet, kosmetiku, cestování a propagaci.

 

LUCIE JANOTOVÁ

Již deset let pracuje pod vedením Barbary Nesvadbové jako módní ředitelka Harper’s Bazaaru. Ve svém profesním životě má za sebou řadu rozhovorů s módními tvůrci, spolupráci s Českou televizí a módní semináře. Podílí se také na organizaci českých týdnů módy. Mezi její koníčky patří cestování. Nejlepší rada, jakou v životě dostala: “Nikdy se nepřestaň snažit!”
V BoBo Vibe má na starost především módu, ale její články najdete i v sekci cestování nebo kosmetiky.

Sledujte nás na instagramu @eva_jasanovska a @lujanotova

 

* * *

Bobo – když se nápad a emoce promění v konkrétní čin!

Zajímáte se o trendy? Staráte se o životní prostředí? Jste nekonformní? Orientujete se v nových technologiích? Stravujete se kvalitně? Zajímají vás bio a eco produkty? Vybíráte si ze všeho to nejlepší a neděláte rozdíly mezi alternativním a komerčním? Cestujete? Rozmazlujete se rádi?


Pak jste jedním z nás! Jste buržoázní bohémové. Jste BoBo.

BoBo jsou potomci generací, které se dřely, aby ze života mnoho neměly a o své okolí včetně svých vlastních odpadků se nezajímaly. BoBo se naopak zajímají o Třetí svět a po boku svých Hi-tech tabletů si hrdě staví etno-chic výrobky. Na rozdíl od svých černobíle smýšlejících rodičů jsou BoBo liberální a uvolnění. Jde tedy o pokroucené přebrání si kapitalismu, který má duši. „Nejde o vydělávání peněz,“ píše americký novinář David Brooks, který jako první použil termín “BoBo”, „Jde o to dělat něco, co milujete. Život – to by měla být prodloužená ruka Vašeho koníčku. Pracujte proto pro společnost, která je tak cool jako Vy sami.“

U BoBo se navíc stírají rozdíly mezi „úspěšným“ bankéřem a alternativním umělcem. Nová „nadtřída“ může být směle obojím.

 

 BoBo* – buržoázní bohémové, kteří určují styl.

BoBo svou prací zlepšují společnost, mění ji a sami si užívají. Ideálními předchůdci jsou Branson z Virgin, Anita Roddick z Body Shopu nebo Steve Jobs. Nyní se ale BoBo stávají i obyčejní smrtelníci. Nebo lehce neobyčejní – jako Eva a Lucie. Jednou z charakteristik BoBo je totiž skloubení koníčku, vydělávání peněz a záměru. A ten se u Evy a Lucie výborně propojil – obě vydělávají tím, co milují. Hobby se proměnilo v další cíl – založení módního blogu, jehož hranice jsou dány jen jimi samými.

A společně vám představí další BoBo osobnosti.

BoBo – je totiž predevším styl. Vítejte!

 

*Z původního francouzského výrazu Bohemian Bourgeois, který poprvé použil americký novinář David Brooks.