About us
Bohemian Bourgeois (BoBo) Vibe
Vítejte na našem blogu!
Jsme dvě podnikavé ženy. Jsme dvě progresivní maminky. Poprvé jsme se potkaly v 19ti letech ve vydavatelském domě Stratosféra, kde jsme obě pracovaly. Eva jako stylistka a Lucie jako módní redaktorka. Naše pracovní cesty se brzy rozdělily, ale přítelkyněmi jsme zůstaly.
Lucie nyní pracuje již 15tým rokem jako módní ředitelka oblíbeného časopisu Harpers Bazaar, Eva založila malou PR agenturu, která se zabývá medializací především módních značek a trendy restaurací a správou jejich sociálních sítí. Momentálně se Eva ale víc než prací zabývá mateřskými povinnostmi.
Jsme přímo u zrodu trendů, o novinkách se dovídáme jako jedny z prvních. Naše práce nás baví. Máme rády nové výzvy, rády se posouváme dál, objevujeme, zkoušíme, učíme se. Spojuje nás záliba v módě, kosmetice, dobrém jídle, cestování; všem, co hýbe kulturní “scénou” a v neposlední řadě také vším, co se týká našich třech malých dětí, které nám v posledních dvou letech převrátily život naruby.
Své zkušenosti si poté sdělujeme a doporučujeme. Proč je tedy nesdílet i s ostatními, tedy s vámi? Nechte se inspirovat našimi zážitky, zkušenostmi, tipy a triky anebo je porovnejte s těmi svými. Buďte buržoázní bohémové! Buďte s námi BoBo!
Nežijeme v blahobytu, nemůžeme si splnit každý svůj módní sen či vytouženou cestu, jsme tedy jako většina z vás. Postupně si děláme radost a postupně se snažíme plnit si své sny, ať už jsou to ty malé, anebo ty zdánlivě nesplnitelné. Věříme, že se s námi může ztotožnit většina žen naší generace, kterým rády uděláme průvodce tím, o čem si myslíme, že právě stojí za to. I naši přátelé jsou takoví – a právě proto jsme několik z nich oslovili, aby se k nám připojili a sdíleli s vámi to, čím žijí oni. Z těch jsou naši BoBo “sloupkaři”. Dozvíte se tak mimo jiné o nejnovějších stravovacích trendech, a také třeba to, co právě hýbe současným uměním a stojí za to znát.
Sledujte nás na instagramu @bobovibe nebo facebooku www.facebook/BoboVibe
EVA JASANOVSKÁ
Při studiu Mezinárodních a veřejných vztahů se věnovala modelingu, stylingu, redaktorské činnosti a produkci. Nyní se již 15 let zabývá public relations a social media marketingem. V roce 2007 založila PR společnost IDMedia. Eva zkrátka ví, jak Vaši firmu zviditelnit v médiích Na své práci nejvíce oceňuje to, že se může učit neustále novým věcem. Mezi její koníčky patří design, dobré jídlo, cestování, kultura a vše, co se týká jejich dvou malých dětí, s kterými teď tráví většinu svého času. Má dceru Annu (2017) a syna Adriana (2016).
LUCIE JANOTOVÁ
Přes deset let pracuje pod vedením Barbary Nesvadbové jako módní ředitelka Harper’s Bazaaru. Ve svém profesním životě má za sebou řadu rozhovorů s módními tvůrci, spolupráci s Českou televizí a módní semináře. Podílí se také na organizaci českých týdnů módy. Mezi její koníčky patří cestování. Nejlepší rada, jakou v životě dostala: “Nikdy se nepřestaň snažit!” V BoBo Vibe má na starost především módu, ale její články najdete i v ostatních sekcích. Lucie má syna Bena (2016).
Sledujte nás na instagramu @eva_jasanovska a @lujanotova
* * *
Bobo – když se nápad a emoce promění v konkrétní čin!
Zajímáte se o trendy? Chcete pro své děti to nejlepší? Staráte se o životní prostředí? Jste nekonformní? Orientujete se v nových technologiích? Stravujete se kvalitně? Zajímají vás bio a eco produkty? Vybíráte si ze všeho to nejlepší a neděláte rozdíly mezi alternativním a komerčním? Cestujete? Rozmazlujete se rádi?
Pak jste jedním z nás! Jste buržoázní bohémové. Jste BoBo.
BoBo jsou potomci generací, které se dřely, aby ze života mnoho neměly a o své okolí včetně svých vlastních odpadků se nezajímaly. BoBo se naopak zajímají o Třetí svět a po boku svých Hi-tech tabletů si hrdě staví etno-chic výrobky. Na rozdíl od svých černobíle smýšlejících rodičů jsou BoBo liberální a uvolnění. Jde tedy o pokroucené přebrání si kapitalismu, který má duši. „Nejde o vydělávání peněz,“ píše americký novinář David Brooks, který jako první použil termín “BoBo”, „Jde o to dělat něco, co milujete. Život – to by měla být prodloužená ruka Vašeho koníčku. Pracujte proto pro společnost, která je tak cool jako Vy sami.“
U BoBo se navíc stírají rozdíly mezi „úspěšným“ bankéřem a alternativním umělcem. Nová „nadtřída“ může být směle obojím.
BoBo* – buržoázní bohémové, kteří určují styl.
BoBo svou prací zlepšují společnost, mění ji a sami si užívají. Ideálními předchůdci jsou Branson z Virgin, Anita Roddick z Body Shopu nebo Steve Jobs. Nyní se ale BoBo stávají i obyčejní smrtelníci. Nebo lehce neobyčejní – jako Eva a Lucie. Jednou z charakteristik BoBo je totiž skloubení koníčku, vydělávání peněz a záměru. A ten se u Evy a Lucie výborně propojil – obě vydělávají tím, co milují. Hobby se proměnilo v další cíl – založení lifestylového blogu, jehož hranice jsou dány jen jimi samými.
A společně vám představí další BoBo osobnosti.
BoBo – je totiž predevším styl. Vítejte!
*Z původního francouzského výrazu Bohemian Bourgeois, který poprvé použil americký novinář David Brooks.