By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Přirozená cesta ke zdravému spánku

Ať už je to kvůli stresu, přemíře kofeinu nebo digitálnímu vyhoření, téměř polovina žen ve Velké Británii trpí spánkovou deprivací...

spanek gabina

A čísla českých žen nejsou o mnoho lepší.

Toto vyčerpání dokáže způsobit nejen netečnost a zpomalenost, ale vede i k dlouhodobým zdravotním problémům. Pokud je i pro vás obtížné usnout, zkuste tato jednoduchá řešení k dosažení poklidného, regenerujícího spánku.

  1. Digitální Detox

Rychlé projetí instagramu, než půjdete na kutě, se může snadno proměnit v hodinu. Nejen, že tím okrádáte svůj spánek o drahocenné minuty, ale modré světlo z monitoru stimuluje váš mozek, a to v zásadní chvíli, kdy má pomalu vypínat.

Úplná absence monitorů v ložnici je samozřejmě nejlepší, ale pokud to není možné, jednoduše svá zařízení vypněte hodinu před tím, než se chystáte do postele, a místo toho třeba čtěte. Vytvořte si příjemné harmonické prostředí, na které se budete těšit, a zvykněte si na pravidelnou noční rutinu, na kterou se vaše tělo přirozeně časem nastaví.

  1. Omezte kofein

Vaše ranní latte, odpolední americano i večerní čaj se brzy nasčítají, a vy tak snadno zkonzumujete velké množství kofeinu, aniž byste si to uvědomovali. To dokáže velmi narušit vaše spánkové cykly. Snažte se tak kofein omezit na jeden až dva šálky denně, nebo ho nahraďte bílým či zeleným čajem s menším obsahem kofeinu. Kofeinovým nápojům je rovněž vhodné vyhnout se večer.

  1. Aromaterapie

Ducha i tělo uvolní a připraví na spánek uklidňující vůně esenciálních olejů jako levandule, jasmín a bergamot, které jsou všechny známy svými spánek navozujícími účinky. Přidejte je do večerní lázně, aplikujte na pulzní body nebo nasprejujte přímo na polštář.

  1. Váš šálek čaje

I zavedení bylinkového a tedy bezkofeinového čaje do vašeho nočního rituálu vám může pomoci vypnout. A určité typy tohoto blahodárného nápoje dokonce i vašemu zažívání nebo uvolnění stresu. Zvlášť účinný je heřmánek, máta zase pomůže zklidnit jakékoliv mírnější podráždění žaludku.

  1. Nacvičte si to!

Cvičení během dne fyzicky vaše tělo unaví, a zajistí tak hlubší, kvalitnější spánek. Pokud máte potíže s usnutím, zkuste jemně navýšit svou tělesnou aktivitu – 10 až 20 minut jógy po ránu nebo večerní procházka s vámi udělá divy.

Sladké sny, přeje Gábina a tým

 

 

GABRIELA
PEACOCK

nutriční specialistka
Zdroje: archiv

Vydáno: 12.7.2017 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • Je tu začátek roku. Bilancování, co se povedlo, co nepovedlo a co udělat lépe, snad již máme za sebou. Já bych teď ráda připomenula pár základních věcí, aby byl rok 2017 pozitivnější a kvalitnější.     Kvalitní spánek, životospráva a pohyb[číst více]
  •   H&M oznamuje spolupráci s fotografkou, tvůrčí ředitelkou a ikonickou supermodelkou Helenou Christensen! Malá, ale promyšlená kolekce s expresivními fotografiemi květin od samotné modelky, která je zároveň autorkou kampaňových snímků. Řada Helena Christensen x H&M je tvořena souborem triček a[číst více]
  • Nová sezóna, nové boty! Alespoň něco dobrého na tom, že léto končí a začíná zase období sychravého počasí. Máte to podobně? Pak mrkněte na můj výběr kotníkových kozaček, které jsou největším hitem letošního konce roku. Vybrala jsem ty, které nezruinují[číst více]

 



Wishlist