By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Parodie známé reklamy upozorňuje na utrpení rychlokuřat

Babiš, Jágr a kuře...

Na sociálních sítích se začalo šířit video parodující známou reklamu na Vodňanské kuře, ve které vystupovali i Jaromír Jágr s Andrejem Babišem. Video zachycuje pokračování příběhu kuřete po skončení natáčení původního spotu. Spolek OBRAZ – Obránci zvířat, který parodii zveřejnil, chce kampaní Rychlokuřata dosáhnout toho, aby se potravinářské firmy a obchodní řetězce zavázaly, že ukončí prodej rychle rostoucích plemen kuřat. Od letního spuštění kampaně už se k iniciativě přihlásila řada místních i mezinárodních firem – například společnosti Unilever, FRoSTA a IKEA. Hlavní české supermarkety ale stále otálejí.

 

Kuře, které si v reklamě přeje zahrát si s Jardou Jágrem na křídle, se v nově zveřejněném videu belhá opřené o hokejku, protože jeho kosti nezvládají unést váhu stehenních svalů. Z natáčení reklamy se vrací do haly, kde leží další kuřata převrácená na zádech a nemohou se zvednout.

Reklamy ukazují zdravá a šťastná žlutá kuřátka. O to děsivější může pro veřejnost být realita, která vypadá úplně jinak. Rychle rostoucí plemena kuřat jsou přešlechtěná tak, že se kostra jejich těl bortí pod náporem obrovské tíhy svalů. Zlomeniny a další pohybové problémy pak způsobí třeba to, že kuřata umírají hladem nebo žízní, protože nezvládnou dojít k potravě. Často tak před smrtí trpí dlouhé hodiny,“ komentuje zveřejněné video vedoucí kampaně Rychlokuřata Radim Trojan z OBRAZu.

Video je natočené s využitím loutek a animace. Hlas hlavnímu hrdinovi spotu – kuřeti Tomovi – propůjčil stejně jako v původní reklamě herec Kryštof Hádek: „Když jsem viděl záběry kuřat v českých velkochovech, byl jsem šokován. Zcela se mi změnil pohled na to, jak jsou u nás kuřata chována. Zároveň ale věřím, že pokud každý z nás přispěje k iniciativě Obránců zvířat svým dílem, podaří se vše změnit k lepšímu,“ říká herec známý třeba z filmu Bobule.

Zveřejněné video je součástí kampaně Rychlokuřata, která je zaměřena zejména na supermarkety, potravinářské firmy a restaurace. Jejím cílem je, aby tyto podniky vyřadily rychle rostoucí plemena kuřat ze své nabídky. Úspěch kampaň zaznamenává u menších lokálních firem (Konzum Ústí nad Orlicí, Jednota České Budějovice) i u celosvětových gigantů.

Kromě IKEY vyřadí rychlokuřata z nabídky i další mezinárodní firmy – Marks and Spencer, Unilever, Compass Group, Aramark, Subway a FRoSTA. Kampaň nyní míří především na velké obchodní řetězce působící v Česku.

Odpovědnost za životy stovek milionů českých kuřat leží v rukou obchodních řetězců. Právě ty mají skutečnou moc a sílu rozhodnout, jaké podmínky budou vyžadovat od svých dodavatelů. České řetězce jsou navzdory probíhajícím krizím ve skvělé ekonomické kondici, a je proto na čase, aby přijaly svou společenskou odpovědnost a zavázaly se chov kuřat posunout k novému evropskému standardu. Koneckonců, jejich zahraniční vlastníci už kroky v tomto směru podnikají,“ hodnotí situaci Trojan z OBRAZu.

Možnost napsat obchodním řetězcům i dalším firmám názor na prodej rychlokuřat je na webu www.rychlokurata.cz. Od letního spuštění kampaně se na webu za rychlokuřata postavilo už dvacet tisíc lidí.

 

EVA
JASANOVSKÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje:

Vydáno: 25.10.2022 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  •   Nevím, jestli to máte stejně, ale moje nejčastější otázka na oblečení v zimě je tato: “Jak být stylová a přitom v teple?” Odpověď světových influencerů ale zní: “Jde to!” Proto jsem na instagramu brousila po inspiraci a našla ji[číst více]
  • Nemáte co na sebe? Pokud v šatníku máte koženou bundu, není co řešit! Tenhle univerzální a nadčasový kousek je vaším věčným a věrným přítelem přesně ve chvílích, kdy stojíte před plnou skříní a nemáte si co obléknout. Spolehlivě se totiž[číst více]
  • Chrudimský start-up CityZen® od roku 2018 šije trika, na kterých není vidět pot a odolají špíně. A nyní jsou tu s novinkou… „Unikátní úprava, kterou jsme vyvinuli a která z obyčejné bavlny dělá neobyčejný materiál, má obrovské možnosti využití. Byla[číst více]

 



Wishlist