By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Léto je ideální čas na sport: na těchto 5 věcí si ale dejte pozor!

a zase to sportování, hubnutí a hydratování....

Pokud jste se rozhodli začít se víc hýbat – ať už kvůli lepší kondici nebo štíhlejší postavě, léto je rozhodně nejvhodnější doba. Jen pozor na některá specifika, která sportování v teplém a slunečném počasí přináší.

 

Chi Running is catching on—find out more about the Tai Chi-inspired technique
„Začít pravidelně sportovat je každopádně správné rozhodnutí. V tomto směru máme opravdu co dohánět. Například podle výsledků loňské mezinárodní studie Eurobarometr se 60 % obyvatel České republiky nevěnuje vůbec žádné pohybové aktivitě a pravidelně sportuje jen 5 %. Přitom podle lékařů neexistuje lepší prevence nemocí. Je zvláštní, že dodnes někteří lidé nevědí, že jedině tehdy, když je tělo pravidelně v pohybu, mohou správně fungovat všechny metabolické procesy a kardiovaskulární systém. Proto se domnívám, že aspoň těch 30 minut denně (minimální dávka pohybu doporučovaná odborníky) si může najít každý z nás. A pokud nejste vyloženě sportovec, stačí aspoň 30minutová procházka,“ říká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, a souhlasí, že léto je pro toho, kdo se rozhodl začít sportovat, skutečně velmi vhodné období. Jen je třeba dodržet některá pravidla.

  1. Raději si přivstaňte
    Nejen začínající sportovci by se měli vyhýbat zvýšené fyzické námaze v době, kdy teploty stoupají ke třicítce.
  2. Nevynechejte strečink
    Před jakýmkoli sportem se rozhodně nezapomeňte pořádně protáhnout, a to platí v každém období roku.
  3. Nepodceňte sluneční paprsky
    Sluníčko může být při sportování záludné. Pokud je to možné, trénujte raději ve stínu. Důležité je chránit si hlavně hlavu.
  4. Vodu vždy s sebou!
    Když se tělo potí, dochází k vyšší ztrátě tekutin a krev se stává hustší, což znamená větší námahu pro srdce. Proto je nutné mít stále možnost tekutiny doplňovat.
  5. Nepřepalte začátek
    Vždy musíte odhadnout své síly a podat takový sportovní výkon, který zvládnete a na jaký jste připraveni.

 

BOSU-Ball-Ab-Exercises-Side-Plank

EVA
JASANOVSKÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje:

Vydáno: 21.7.2019 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  •   Nedávno jsem si v obchodě zkoušela plavky… Uf! Pomozte mi upřímně pochopit, proč právě do kabinek dávají to nejvíc nelichotivé světlo na světě 🙂 Nicméně svoji mírně nazelenalou barvu jsem tenkrát připsala právě místnímu osvětlení. Když jsem ale o[číst více]
  • Tlukot srdce v tichu ledopádu Khumbu. Transparence čirého skla a sen o neviditelném šperku. Sněhová bouře. Ztracená polární výprava v Zemi královny Maud. Zima. Mat pískovaného skla něžný jako sněhová pokrývka. Hemingwayova vzpomínka na zmrzlé Daiquiri. Mráz pod seraky pevnými[číst více]
  • Když se Ben narodil, u nás doma nebyla jediná hračka. Prostě jsem na ně v období příprav a nákupu první výbavičky nějak zapomněla 🙂 Proto velké díky za kamarádky, co už děti mají a daly nám první výbavu. Je neuvěřitelné,[číst více]

 



Wishlist