By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Kurz pozitivního myšlení

Naučte se udělat sama sebe šťastnou podle psycholožky Kateřiny Kantové.

pozitivní myšlení

 

„Naší první povinností je mít ráda sama sebe, udělat se šťastnou a teprve až se nám to podaří, budeme mít rády lidi okolo sebe a uděláme šťastnými i ostatní.“ 

V této uspěchané době lidé často zapomínají sami na sebe, přeceňují své síly, jsou vyčerpaní, nehýčkají se a neumí být středobodem vlastního života bez pocitů viny a sobeckosti. To může mít velmi nepříjemné následky, jak fyzické, tak i psychické. Jak z toho ven? Myslete pozitivně, važte si sebe sama a mějte se rádi. Pokud jste v pohodě a cítíte se dobře, tak lépe fungujete jak vy, tak vaše okolí.

Jak na to? Zde najdete pár nápadů:

Zkuste místo hledání chyb nacházet přednosti.

Mějte ráda sama sebe, myslete pozitivně a radujte se z maličkostí.

Zkuste se zamyslet nad tím, co děláte ráda sama pro sebe. Nehledejte nic velkolepého, stačí úplné maličkosti, které vám dělají radost: návštěva u kadeřníka, sport, výlet, posezení s přáteli.

Zkuste si na sebe najít víc času. 

Důležité není jenom, co pro sebe děláte, ale také, jak pravidelně. Zjistěte, jak často si na tyto svoje „radosti“ najdete čas. Alespoň jednou týdně je minimum.

Zkuste se zamyslet nad třemi věcmi, které máte na sobě ráda. 

Co se vám na sobě líbí fyzicky? Jaké povahové vlastnosti si na sobě ceníte? Co jste v životě dokázala? Nebojte se sama sebe pochválit.

Ze své praxe vím, že většina lidí je spíš schopna říci, co se jim na sobě nelíbí a co všechno je na nich špatné. Proč se ale nezaměřit na to pozitivní, co je na nás i v nás? Pomůže to vašemu pozitivnímu myšlení a celkovému vnímání sebe sama.

pozitivní myšlení

  • Hledejte na každé situaci něco pozitivního.
  • Každý den udělejte alespoň jednu věc pro sebe – stačí si zasportovat, zajít na kávu s kamarádkami či se podívat na dobrý film.
  • Poslouchejte hudbu, která vám dodá energii a optimismus.
  • Naučte se odpočívat. Sednout si po náročném dni do obýváku a dát si nohy na stůl není hřích, ale zasloužená odměna.
  • Čtěte pozitivní knihy a časopisy – pomůžou vám udržovat svěží, optimistickou a jasnou mysl.
  • Obklopujte se lidmi, kteří z vás nevysávají energii. Těm ostatním věnujte jen nezbytné minimum svého času.
  • Nebojte se říci ostatním o pomoc, když jste v koncích. To nejhorší, co se může stát, je, že vás odmítnou.
  • Naučte se říkat „ne“. Je to kouzelné slovíčko, které vám výrazně zjednoduší život.
  • Nesnažte se zavděčit všem, i tak je to nemožné.
  • Usmívejte se. Prospějete tím nejen sama sobě, ale i lidem kolem.

 

Krásný duben přeje Kateřina!

PS: A hlavně čtěte BoBo Vibe 🙂

KATEŘINA
KANTOVÁ

psycholožka
Zdroje: archiv

Vydáno: 17.4.2016 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  •   Pražský Biblooconcept store, který příznivcům módy a designu nabízí kolem čtyřiceti značek, získává na trhu jasnou identitu. Je originální a nabízí více než standardní obchody. Stejně jako jeden z největších módních e-shopů je vyjádřením určitého životního stylu. Jednou z priorit[číst více]
  • korektory uvodni Dávno jsem se smířila s tím, že moje pleť není dokonalá. Červené žilky, výrazné kruhy pod očima (teď je asi jedna hodina v noci a já vstávám kolem šesté, tak hádejte, jak ráno budu vypadat :), akné či jizvičky jsou[číst více]
  • Tlukot srdce v tichu ledopádu Khumbu. Transparence čirého skla a sen o neviditelném šperku. Sněhová bouře. Ztracená polární výprava v Zemi královny Maud. Zima. Mat pískovaného skla něžný jako sněhová pokrývka. Hemingwayova vzpomínka na zmrzlé Daiquiri. Mráz pod seraky pevnými[číst více]

 



Wishlist