By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

#BUTCOFFEEFIRST aneb dokážete se vzbudit bez kofeinu?

5 tipů Gabriely Peacock jak nastartovat den bez tohoto kávového ranního rituálu

Snímek obrazovky 2017-06-07 v 13.53.58

 

Mnozí z nás berou kávu či jiné kofeinové nápoje jako ranní záchranu, díky které se dokážeme popasovat s ranními přesuny i brzkými mítinky. Kofein sice centrální nervovou soustavu stimuluje, a my se tak cítíme probuzení a soustředění, jenže může způsobit také bolesti hlavy, pálení žáhy a pocity úzkosti. Pokud tedy potřebujete svou ranní dávku zredukovat, přečtěte si naše následující tipy na pozměněné ranní rituály – bez kofeinu.

  1. Jako první cvičte

Začleněním cvičení do svého ranního rituálku rozpumpujete krev v těle a rozehřejete svaly. Rychlou procházkou či příjemným ranním během nastartujete váš den přirozeně, nadýcháte se čerstvého vzduchu a můžete se směle vrhnout do svých běžných povinností.

 

  1. Fortelné ráno

Pokud o dopoledních pociťujete ony prudké poklesy energie, možná je na vině vaše snídaně. Volte proto složité sacharidy, jako ovesnou kaši doplněnou ovocem pro přísun přirozeného cukru. Anebo si opečte rychlou omeletu, vaječná bílkovina vás totiž zasytí na delší dobu.

 

  1. Zchlaďte se ve sprše

S vaším imunitním systémem udělá taková ranní studená sprcha doslova zázraky, která zároveň působí stimulačně na tvorbu endorfinů. Když navíc zchladíte své tělo, to se musí více namáhat, aby se opět zahřálo, což spálí i pár kalorií.

  1. Pijte studenou vodu

Pokud si na studenou sprchu přeci jen netroufáte, zkuste místo toho vypít sklenici chlazené vody. Stejně jako sprcha nabudí váš systém napumpováním krve do mozku a podpoří tvorbu adrenalinu.

 

  1. Namixujte si soundtrack

Nové výzkumy ukazují, že hudba má nad naší náladou i fyziologií obrovskou moc, personalizované playlisty i generativní hudba si dokáže poradit s vaším pohodovým naladěním, ať už mluvíme o spánku, úzkosti, uvolnění i bolesti. Vytvořte si tak sestavu oblíbených, nabitých songů, které vás pěkně probudí. Třeba zjistíte, že vám dokážou zlepšit náladu i po zbytek dne.

 

 

GABRIELA
PEACOCK

nutriční specialistka
Zdroje: archiv

Vydáno: 13.6.2017 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • Když je dneska ten svátek (Den matek), tak proč si neudělat seznam nejstylovějších a nejúspěšnějších známých maminek. Kritéria jsou jasná: matky, úspěšné, stylové, pracovité a všechno zvládající. Takové, které v jedné ruce budou držet tři děti a tou druhou vládnout[číst více]
  •     A protože největším problémem, zdá se, současné spotřeby západní společnosti je plast, přinášíme vám novinky, které by vám nemusely ujít. V lednu Evropská unie vydala progresivní Evropskou plastovou strategii (http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/pdf/plastics-strategy.pdf). Dokument vytvořila Evropská komise a konkrétní změny teprve chystá.[číst více]
  • Známý konopný aktivista Jiří Stabla v lednu představil nový konopný olej, který obsahuje do jednoho procenta THC. Podle Stably, který se stal nejznámějším konopným aktivistou u nás, bude Česká republika velmi seriózní zemí v problematice konopí. Česko se stalo konopným[číst více]

 



Wishlist