By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Světový hit 16:8 postění. Jak to funguje?

Přerušované postění způsobuje klinicky ověřený úbytek váhy bez jojo efektu.


Přerušované postění způsobuje klinicky ověřený úbytek váhy bez jojo efektu.
 Přerušované hladovění se celosvětově stalo trendem v hubnutí, nejenom díky úbytku váhy, které má jasné vysvětlení, ale také díky dalším benefitům. Metoda přerušovaného půstu podporuje zdraví srdce, bojuje proti buněčnému stárnutí, zánětům a stimuluje činnost mozku.  Spolu s anti- aging efektem snižuje také riziko kardiovaskulárních chorob a cukrovky.

Proč je to strašně zdravé ?!

„Je dokázáno, že při tomto způsobu přerušovaného hladovění tělo funguje protizánětlivě, takže v době, kdy nastává autofagie, si tělo najde slabé buňky a samo je zabije, aby se reprodukovaly nové a zdravé, zatímco za normálních okolností tělo čeká, až slabé buňky samy zahynou,“ dodává výživová expertka Gabriela Peacock.

Jak to celé funguje?

Pokud konzumujeme více jídla (energie) než naše tělo potřebuje v daném čase, ukládáme přebytečnou energii na pozdější využití. Tělo dává přednost ukládání energie ve formě snadno dostupného glykogenu v játrech. Nicméně prostor v játrech je omezený, takže když místo dojde, pak ji tělo ukládá jako tuk v tukové tkáni (tělesný tuk).

Běžně konzumujeme jídlo (energii) pravidelně během dne či týdne, takže tělo tukové rezervy nevyužívá, aby doplnilo zásoby energie. Když držíme 16:8 půst, nedostatek jídla způsobí, že tělo začne odbourávat naše tukové zásoby.

Toto využití tuků k přeměně na energii (metabolismus tuků) nám pomáhá spalovat tukové zásoby, přičemž svalová hmota a funkce zůstává ochráněna.

Když hladovíte přerušovaně, metabolismus stimulujete, ale nezpomalujete jako při dlouhodobějším hladovění.

 

Prakticky : 16 hodin nejíš! (piješ jen vodu nebo bylinkový čaj)

                        8 hodin jíš!

Kdy:  nastavíš si sám, jak to vyhovuje TOBĚ! Mně třeba vyhovuje jíst 11- 19 hod. Mně nevadí přijít o snídani, někdo to má naopak. Já si nedovedu představit přijít o možnost jít na schůzku k večeru a nedat si něco….

 

ČASTÉ OTÁZKY :

 

Potřebuji k tomu doplňky stravy?

Ne, pokud vše dodržujete, jak se má a jíte vyváženě… Já si ovšem dopomáhám doplňkem stravy Slim me od GP Nutrition – abych se cítila plněji a v těch 8mi hodinách tzv „nežrala“ a mám také k dispozici GP Complete (náhradu stravy s minerály a vitamíny, které tělo potřebuje.. za mě je to strašně dobrý a mají dvě příchuti. smíchá se jen s vodou v ručním shakeru, takže máte v autě) pro případ, že nestíhám.. př . začínám jíst v 11 , ale od 10:30 mám schůzku a další hned navazuje, chci předejít tomu, že po cestě koupím nějaký fast food….

Doplňky stravy pomůžou vyrovnat rovnováhu cukru v krvi, díky které nemáte „chutě“, zrychlí metabolismus, zažívání a vyrovnají energii.  Živé bakterie nebo- li probiotika podpoří také trávení, což znamená, že jste lépe vybaveni rozkládat jídlo, absorbovat dostatek správných živin a vylučovat odpadní látky z těla. Zlepšení trávicí funkce je prospěšné pro mnohé další tělesné soustavy včetně těch souvisejících s kontrolou váhy.

Je těžké to dodržet?

Je to zajímavé, ale shodly jsme se s kamarádkou na to, že jeden den je to uplně easy a druhý den těžší a to se pravidelně opakuje… když je hlad, pijte hodně vody to pomůže. Dodržet se to dá. Držím už 10. den a nijak extra těžké to nebylo…

Co sladké atd?

Samozřejmě vše se počítá a čím lépe jíte, tím lepší výsledek… ale když mám chuť na bonbon, dám si ho v těch 8 mi hodinách…a to platí i o skleničce vína ( a tu jsme zatím neměl, mám suchý leden)… snažím se vylepšovat, ale nedělám si ze života peklo.

Výsledek za 10 dní?

Nevážím se a po vánocích jsem byla jak koule, za což viním hlavně panákování ne sjezdovce a na Moravě…Pocitově se cítím skvěle a tak 2-3 kg dole… ale určitě jsem byla dost zavodněná nezdravým životem před tím. A pokračuju dál…

Jak to všechno vim?

Od pani Peacockové:-)))

Tohle jsem já před třemi lety a to je můj cíl:-))) vzít si triko, kdy mi nevadí ukázat i břicho:-)))

 

 

EVA
JASANOVSKÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje:

Vydáno: 11.1.2022 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  •   Nebudeme si nic nalhávat – doba posledních týdnů doma nás všechny naučila starat se o svoje nehty ve vlastní režii. Pokud už ale stejně jako my máte dost tělových barev laků na nehty a chcete na jaře zkusit něco[číst více]
  • signal festival uvodni   V říjnu se Praha už počtvrté rozsvítí světly SIGNAL festivalu. Letošní ročník největší kulturní akce v České republice bude ve znamení působivých instalací hrajících si s emocemi a prožitky. Mnoho z nich ve své světové premiéře. Dvacítka show od 13. do 16. října[číst více]
  • gabina celulitida uvodni Většina žen bohužel ví, co jsou to malé ďolíčky na kůži známé jako celulitida. Vzhledem k tomu, že její výskyt se váže na hormon estrogen, celulitida postihuje pouze tukové tkáně a to na stehnech, bocích či zadku. Jedná se o tukové buňky[číst více]

 



Wishlist