By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Four Seasons představuje dvojici pop-up restaurací

Japonsko-italská gastronomie, koncepty lokálních designérů i majestátní výhledy z obou teras hotelu.

Pražský hotel Four Seasons uvádí tuto letní sezónu dvě pop-up restaurace, MIRU a Piazzetta. Na dvou terasách, které hostům nabídnou neopakovatelné výhledy na Prahu, se odehrají dva různé kulinářsko-designérské příběhy ze dvou odlišných, a přesto propojených světů. Díky netušeným kombinacím vizuálních podnětů tak bude toto místo zcela jistě patřit k těm největším (nejen) instagramovým lákadlům v Praze.

 

MIRU2_n

 

První z konceptů, MIRU, byl pojmenován podle japonského slova označujícího „výhled“. K dívání toho nabídne vskutku mnoho – utajenou japonskou oázu na střešní terase, která doposud nebyla pravidelně využívána ani přístupna veřejnosti, japonskou fusion kuchyni vytvořenou šéfkuchařem Leonardem Di Clemente, který se nechal inspirovat svým pobytem v Japonsku, ale i neopakovatelný výhled na Pražský hrad. Komorní atmosféru podtrhne kapacita pouhých 16 lidí.

 

„Šest let jsem pracoval v tokijské restauraci ve Four Seasons jako zástupce šéfkuchaře. Japonsko, jeho kuchyně a kultura mě vždy fascinovaly, byla to pro mě cenná zkušenost. Ve volném čase jsem navštěvoval kuchařské kurzy, včetně tříhvězdičkové michelinské restaurace, kde se podává moderní kaiseki. Pro MIRU jsem spojil ingredience a techniky z pobytu na východě s italskými recepturami,“ popisuje koncept Leonardo Di Clemente.

 

Menu je kombinací tradičních italských i japonských technik a využívá ingredience obou kuchyní. „Najdete zde tak například tradiční rybí polévku z italské Apulie, mého domova, která je ale připravena pomocí japonských technik, dále maki a sushi rolka s rybím carpacciem nebo domácí tagliolini uvařené jako nudle soba a servírované s květákovým pyré, kaviárem a ústřicemi,“ popisuje kombinaci Leonardo.

 

Hotel Four Seasons se u této příležitosti spojil i s českými designéry Lukášem Padertou, Adélou Lipár Kudrnovou a Klárou Tománkovou. Společně navrhli a vytvořili orientální zahradu inspirovanou japonskou estetikou – světlým dřevem, bonsajemi i vodními prvky.

 

MIRU3_n

 

Koncept Piazzetta je inspirován tradičním náměstím starých italských městeček vonících směsicí středomořských stromů, citrusů, rajčat a bylinek z přilehlých zahrad. Vřelá atmosféra, s typickou fontánou a terakotovými květináči, prostor pro setkávání, italská kuchyně i tradiční zmrzlinový stánek, který přibude v červenci – to vše pod taktovkou toho nejpovolanějšího kuchaře, Mattea Grubelatiho, který je autorem autentického Piazzetta menu.

„Inspiraci jsem čerpal z mého domovského Milána v Lombardii, vzpomínek z dětství na pokrmy od mé maminky a babičky i z Leonarda, který mě výrazně ovlivnil. Pro Piazzetta menu jsme se drželi tradičních středomořských chutí z Itálie, Španělska, Portugalska a Řecka. Mým favoritem je typický portugalský pokrm Cataplana z mořských plodů,“ představuje svou práci Matteo Grubelati.

 

„Hlavním naším cílem bylo nabídnout nové zážitky nejen hotelovým hostům, ale i místním klientům. Spojili jsme se s talenty, od místních designérů po naše skvělé kuchaře, a myslím, že se nám dohromady podařilo vytvořit něco unikátního. Dvě naprosto odlišné pop-up restaurace, které zpestří letní sezónu,“ říká Stephane Gras, ředitel hotelu.
MIRU4_n

MIRU1_n

 

MIRU otevře od 23. května. Každý večer bude k dispozici pouhých 16 míst.

Piazzetta je určena pro odpolední a večerní posezení, aperitiv a večeři od 17:00 do 22:00 hodin, od 4. června.

Rezervace jsou možné zde:

https://www.opentable.com/r/miru-prague

https://www.opentable.com/r/piazzetta-prague

 

 

EVA
JASANOVSKÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje:

Vydáno: 2.6.2019 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • uvodni   Přehlídky Dior jsou pro mě vždycky zážitek! A to nejen co se nejnovějších módních trendů a doplňků týče. V tomto článku bych se chtěla víc věnovat právě nejnovějším trendům v líčení, které Dior a jeho image director Peter Philips udává.[číst více]
  • Magazine LV The Book - Holiday Issue, page 50-51 Videa z přehlídek, exkluzivní rozhovory, informace o produktech a zajímavosti ze zákulisí. To je nejnovější aplikace LV Pass francouzské značky Louis Vuitton. Součástí aplikace je totiž i nádherný online magazín Holiday Issue, který vás provede oblíbenými produkty značky a snadno[číst více]
  • uvodni   V září jsem si pořídila pár kousků, o které se s vámi chci podělit. Jsou to především tenisky Gucci, o kterých jsem se dozvěděla díky článku Lucie zde na Bobovibe. Musela jsem si tu úžasnou kolekci jít prohlédnout a vybrala jsem[číst více]

 



Wishlist