By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

7 zdravých potravin, které vám ale nepomohou zhubnout!

Dodržujete všechna pravidla, a přesto tloustnete? Přečtete si na blogu BoBoVibe, co může být nečekanou příčinou.

potraviny hubnuti

Je sice pravda, ze pokud posnídáte celozrnný chléb místo klasického „bílého pečiva“, zasytí váš žaludek na delší dobu a vy pak nebudete mít logicky takový hlad. Na druhou stranu celozrnné pečivo má poměrně vysoký glykemický index a zvyšuje hladinu cukru v krvi stejně jako třeba tyčinka Snickers. Přílišná konzumace celozrnného chleba proto může vést k přibývání na váze a ukládání tuků.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Nasypat si ráno do misky cereálie nemusí být vždycky nejlepší způsob, jak začít váš den. Některé cereálie mají totiž vysoký glykemický index, který rychle vyžene hladinu cukru v krvi a stejně tak se postará o její prudký pokles. A to právě vyvolává brzy hlad a chuť na něco dalšího.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Melouny, broskve, banány, jahody, borůvky… Všechno toto ovoce je sice zdravé a plné cenných vitamínů, ovšem taky rostlinných sacharidů (fruktózy), které mohou plíživě zvyšovat ručičku na vaší váze. Zvlášť pokud si ovoce dopřáváte pozdě večer (ať už ve formě broskvových knedlíků nebo smoothies), můžete počítat s tím, že se to na vaší váze projeví.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Jogurt zní jako naprosto ideální volba pro každou snídani, protože díky němu dostanete do těla řadu bílkovin, vápníku a užitečných bakterií, které pomáhají vašemu trávení i imunitě. Jenže… Ochucený jogurt obsahuje obvykle více cukru, než ten obyčejný bílý. Některé druhy mají dokonce více jak 26 gramů cukru! Proto raději vsaďte na „obyčejný“ bílý jogurt a přidejte malou lžičku medu.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Se spoustou listové zeleniny, ovoce a mandlového mléka nelze popřít, že smoothie je zdravou snídaní. Nedávná studie ale ukázala překvapivé zjištění: naše tělo daleko lépe reaguje na potraviny, které musíme rozkousat, než na ty v kapalné formě. To pak může vést ke zbytečnému ukládání tuků. Máte-li v plánu dát si svůj oblíbený koktejl, dávejte si proto pozor na velikost porcí ovoce a zeleniny a rozhodně už nepřidávejte žádný cukr.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Většina salátů je během svého růstu nespočetně mnohokrát postříkána chemickými hnojivy, nejčastěji pesticidy. Ty se také používají při vykrmování zvířat. V zásadě tak přibírají na váze i při menší spotřebě potravy. V obchodě si proto vybírejte biopotraviny, díky kterým nezaznamenáte stejný efekt i na sobě. A rozhodně žádnou smetanovou zálivku! Ta může kalorickou hodnotu vašeho salátu až zpětinásobit.

hudebni alba

potraviny hubnuti

Jedna nebo dvě skleničky k večeři jsou naprosto v pořádku a dodají vašemu tělu zdravou dávku antioxidantů a polyfenolů. Problém červeného vína je ve ztrátě zábran a oslabení vaší pevné vůle. Co si totiž budeme nalhávat, s alkoholem roste chuť na „něco dobrého“ a vy pak jen těžko odoláte.

 

 

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv, instagram

Vydáno: 24.2.2019 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • mikiny uvodni Dřív jsem je prakticky nenosila. Vlastně tak maximálně na chatě. A dneska bych v nich nejraději chodila od pondělí do pátku a kdyby mi to nepřišlo “příliš ležérní”, nosila bych je všude od denních porad až po večerní party. A[číst více]
  • uvodni   Tento týden jsem měla příležitost zúčastnit se v rámci pařížského týdne módy přehlídky nejnovější kolekce Studio S/S 17„see now, buy now“. Ta byla inspirovaná sílou lásky, vášní i elegancí a nabídla letos poprvé nejenom dámskou, ale i pánskou módu. Podrobnější reportáž z Paříže[číst více]
  • uvodni2   Nevím, jak vy, ale já hodlám prožít vánoce v posteli. Pěkně s něčím dobrým (ideálně posypaným cukrem) a u nějaké stokrát viděné pohádky. Pokud máte podobné ambice, pak určitě oceníte můj výběr stylových pyžámek, díky kterým vaše fotografie na[číst více]

 



Wishlist