By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

5 tipů pro imunitu

Jednoduché triky, které by se měla stát vaší rutinou.

Tato doba je pro každého velkým stresem, zejména pokud nechceme běhat do obchodu pokaždé, když si vzpomeneme, že zrovna něco potřebujeme. Existují ale jednoduché triky, pomocí kterých můžete tělu dát potraviny, které efektivněji zpracuje.

  1. Popíjejte chlazený nápoj s vitamínem C celý den
  • Místo toho, abyste brali super-silný vitamín, který dodává vysokou dávku vitamínu C najednou a kterou naše tělo neudrží, doporučuji vymačkávat citrony do velké láhve studené vody, kterou můžete pít po celý den, abyste mohli pravidelně dodávat vitamín C. Naopak přidáním citronů do vroucí vody zničíte většinu vitamínu C. Přestože má stále alkalizující vlastnosti, nebudete mít stejný prospěšný vitamín C.
  1. Extra dávka chilli
  • Přidání chilli či papriky do jídla může být velmi prospěšné. I když si můžete
    myslet, že červené chilli je nejlepším zdrojem vitamínů, ve skutečnosti
    zelené chilli obsahuje nejvyšší obsah vitamínu C.
  1. Pijte zelený čaj (bez mléka)
  • Zelený čaj je fantastická věc, ať už je to nápoj nebo jako součást doplňku.
    Obsahuje zelené rostlinné chemikálie, nazývané katechiny, které mohou mít antivirový účinek a mohou zvyšovat funkci imunitních buněk.
    Jedním z tipů je, vyvarovat se přidání mléka do zeleného čaje, protože
    protein se může vázat na polyfenoly nebo katechiny, a tím se sníží absorpce
    v těle. Naopak, když je zelený čaj kombinován s vitaminem C, jako je tomu v GP Nutrition GOLD, zvýší absorpci katechinů.
  1. Vždy přidejte bílkovinu
  • Nezapomeňte , že vaše tělo je postaveno především z bílkoviny, a tím pádem ji tělo potřebuje na jakouko-li „opravu“. Když uvíznete doma, může být lákavé občerstvit se u pohodlných jídel, jako
    jsou těstoviny nebo obyčejný bílý toast, ale strava s vysokým obsahem
    jednoduchých sacharidů a cukrů může oslabit náš imunitní systém.
    Přidáním proteinu můžete svému tělu pomoci regulovat hladinu cukru v krvi a posílit systém. Například, pokud chcete toast k snídani, připravte si ho s vejcem nebo kouskem sýra, případně přidejte jogurt, abyste zpomalili
    uvolňování cukru.
    Stejně tak může mít stejný účinek přidání libových vysoce kvalitních
    proteinů do bílé rýže, jako je konzervovaný tuňák nebo makrela ze spíše.
  1. Pokud nemůžete jíst čerstvé, zvolte zmrazené
  • Jsem velkým zastáncem zmrazených potravin, zejména v době, kdy je čerstvé zeleniny a masa nedostatek. Je to fantastický způsob, jak uchovat živiny, pokud je zmrazíte co nejdříve.
    Zmrazené superpotraviny, jako jsou bobule a kapusta, jsou skvělé pro
    koktejly a mnohem snáze se skladují po dlouhou dobu než chlazené potraviny.
    Často dokonce obsahují vyšší obsah vitamínu C.

 

GABRIELA
PEACOCK

nutriční specialistka
Zdroje:

Vydáno: 4.5.2020 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • Eva Jasanovská,zakladatelka BoBo Vibe Humor je hnací motor našeho života. A proto si opravdu vážíme našich přátel a kamarádů, kteří si spolu s námi neváhají udělat sami ze sebe srandu. Aktuální chystaná premiéra filmu Zoolander 2 a nový fenomén #zelfie[číst více]
  • „Dýně je tradiční zelenina, která je na Valašsku stále velmi rozšířená, a mnozí lidé možná ani nevědí, že ji lze využít i jinak, než v podobě obvyklé – byť samozřejmě chutné – polévky. Dýně má stálé místo i v menu[číst více]
  •   Nevím, jestli to máte stejně, ale moje nejčastější otázka na oblečení v zimě je tato: “Jak být stylová a přitom v teple?” Odpověď světových influencerů ale zní: “Jde to!” Proto jsem na instagramu brousila po inspiraci a našla ji[číst více]

 



Wishlist