By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

11 rad jak zhubnout podle Gabriely Peacock

Nečekejte od nás trapné rady, které jste už 10x slyšeli jinde... tyhle stojí za to!

V minulých týdnech bylo Gabriely všude plno. V Británii totiž vyšla v tisku zpráva, že Gabriela pomáhá princi Harrymu dostat se do formy na svatbu. O víkendu potom tato rodačka z Pardubic s rodným příjmením Báňová ovládla český tisk, kdy byla s Terezou Maxovou jako jediná Češka pozvána na královskou svatbu. Její doplňky stravy GP Nutrition se staly absolutním hitem a přes víkend se vyprodaly nejen v Británii, ale i u nás. Zavládlo doslova šílenství. My vám nyní přinášíme Gabrieliny tipy, jak se dostat do formy. A řekněme si narovinu, není tohle mnohem sympatičtější přístup, než když vám někdo všechno striktně zakazuje?!

 

G_P_-148

  • Snídejte jako král

Jsem velkou zastánkyní bohatých snídaní, co se mužů týče, protože velká, zdravá snídaně nastartuje metabolismus na zbytek dne a zamezí výkyvům krevního cukru, které způsobují chutě na svačinky už v polovině dopoledne. Krevní cukr nejlépe vyrovnáte kombinací bílkoviny a sacharidů, takže ideálním ranním jídlem je porridge s mlékem nebo alternativou mléka nebo ovesné vločky nasáklé džusem podávané s jogurtem nebo mlékem. Navrch přidejte třeba lesní plody, napěchované antioxidanty, které zásadně posílí obranyschopnost organismu (a obsahují velmi málo kalorií) a do dalšího jídla to hravě zvládnete.

 

  • Než si dáte něco sladkého, snězte kousek sýra

Mnoho mužů je překvapeno, že nezakazuji věci jako čokoládu nebo sušenky. Nicméně co doporučuji, je sníst kostku sýra nebo nízkotučný bílý jogurt, právě než si sladkost dopřejete. Proč? Protože obsažená bílkovina vás zasytí a vy tak nebudete mít potřebu se sladkým přejíst. Je to jednoduchý trik, který funguje.

 

  • Jezte červené maso kvůli získání bílkoviny a zinku

Zvláště muži mohou ze zahrnutí červeného masa do jídelníčku velmi profitovat, protože je to skvělý zdroj bílkoviny a železa, ale také zinku, který zásadně posiluje plodnost. Jedna z prvních věcí, kterou říkám mnoha mužům, je: více masa, méně chleba. Zinek v mase tělo lépe vstřebává než ten obsažený v zelenině. Pokud jste červené maso přestali jíst, protože si myslíte, že vám škodí, zahrňte ho zpět do jídelníčku jednou či dvakrát týdně. Vyhněte se pouze zpracovávaným masům a uzeninám jako burgery, párky, salámy, které zvyšují riziko určitých typů rakovin.

 

  • Konzumujte tu zeleninu, kterou musíte nejvíc kousat

Vláknina vás zasytí, takže celkově zkonzumujete méně kalorií. Důležitá je i pro vaši střevní mikroflóru, která souvisí s váhou i počátkem obezity. To znamená konzumace více zeleniny – mým nejlepším tipem je vybrat si takovou, která vyžaduje nejvíc žvýkání, protože takové obsahují nejvíce vlákniny. Brokolice a kapusta jsou jejím ideálním zdrojem, stejně jako další zelená listová zelenina jako růžičková kapusta, celer a chřest. Listy salátu obsahují vlákniny méně, protože mají spoustu vody.

 

  • Jezte každé tři a půl hodiny

Skutečně doporučuji jíst pět jídel denně nebo každé tři a půl hodiny tak, aby snídaně a oběd byly jídly největšími a odpolední a večerní jídla se postupně zmenšovala. Vaše poslední jídlo byste měli zkonzumovat dost brzy a určitě ne po deváté večer, abyste řádně vytrávili. Tento režim vyrovnává hladinu krevního cukru a předchází jak výkyvům energie, tak chuti na sladké, které přichází, když krevní cukr klesá. Pokud se toto stane, instinktivní reakcí je sníst něco super sladkého, co vám dodá energii a dobrý pocit, ale na krátkou dobu. Pak cukr opět klesá. Tyto neustálé vrcholy a pády jsou pro tělo velmi stresující. Když jíte, tělo uvolňuje hormon inzulin, který pomáhá uvolňovat energii z jídla a přepravit cukr (nebo glukózu) do buněk, kde funguje jako palivo. Pokud je ale inzulin uvolňován neustále, tělo k němu může začít být rezistentní, čímž se v krevním řečišti nahromadí cukr, a vzniká riziko onemocnění jako třeba cukrovka 2. typu.

 

  • Omezte alkohol

Netrvám na tom, aby lidé vyřadili alkohol, ale je rozhodně dobré ho omezit, zvlášť pokud se snažíte rychle snížit váhu. Alkohol je zdrojem cukru a kalorií a neobsahuje téměř žádné vitamíny či minerály. Příliš velká spotřeba je u mužů spojená s abdominální obezitou a ukládáním tuku v oblasti prsou a břicha vedoucí nejen k nevzhlednému pupku, ale taky mužským ‚prsům‘. Pokud občas chcete pít, vybírejte čiré nápoje jako vodka nebo džin, které obsahují méně aditiv a toxinů, i méně kalorií. Šampaňské je další možností. Zvolte malou sklenici a zřeďte si drink sodovkou.

 

  • Nevynechávejte cukr, sacharidy ani mléčné výrobky

Zakazovat by se nemělo nic, pokud netrpíte intolerancí. Zdravé sacharidy nalézající se v zelenině, celozrnných výrobcích či luštěninách zajišťují vitamín B potřebný k výrobě energie. Mým pravidlem je zaměřit se na kvalitní sacharidy. Vynechte bílý chléb, koláče a sušenky tak, jak je to jen možné a do ničeho si nepřidávejte cukr.

 

  • Volte celé ovoce radši než smoothies

Ovoce je další potravinou, která má neopodstatněně špatnou pověst. Mé pravidlo zní: vždycky volte radši celé ovoce než džusy, protože ovoce ve svém normálním stavu obsahuje vysoké množství vlákniny, takže cukr přirozeně v něm obsažený se do oběhu vstřebává pomaleji. Odšťavnění zláme rostlinné buněčné stěny a sníží obsah potravní vlákniny. A protože tekutiny se vstřebávají rychleji než jídlo, džus zapříčiňuje strmější vzestup hladiny krevní glukózy. Také mohu být doslazené a obsahovat vyšší množství kalorií než celé ovoce, takže dávejte pozor.

 

  • Bílkovinu vždy jen se sacharidem

Kvalitní sacharidy jsou při hubnutí pro muže zásadní, a spousta zeleniny s quinoou, laskavcem (amaranth), krupicí, černou rýží nebo jáhlami doporučuji já. S každým jídlem ale potřebujete bílkovinu, a přidání malé porce sýra, kuřete, ryby nebo masa úplně stačí. Tato kombinace sacharidů a bílkovin v těle při trávení zapojuje různé enzymy; když je smícháte, trávení se zpomalí a cukry uvolněné ze sacharidů se zpozdí. Výsledek? Delší pocit plnosti a dlouhodobější pocit energie.

 

  • Kávu nepijte nalačno

Nevadí mi, když lidé pijí tři až čtyři šálky kávy denně, ale nesmí to být na prázdný žaludek. Kofein je stimulantem, který spouští uvolňování glukózy z jater. To vyvolává prudký nárůst krevního cukru a následné chuti na sladké.

 

  • V průběhu odpoledne si dejte proteinový prášek a vlákninový ‚šot‘ před večeří

V ideálním světě bych nikdy nedoporučovala doplňky namísto skutečného jídla, ale většina zaneprázdněných lidí se není schopna kvalitně stravovat, navíc dnešní potraviny nejsou bohužel výživné, jak tomu bývávalo před 50ti lety. Pro muže, kteří chtějí shodit, doporučuji můj doplněk s vlákninou Slim me – obsahuje ve vodě rozpustný glukomanan a další látky, které zajišťují spalování tuků jako piperin, účinná složka černého pepře – před hlavním jídlem. Když ho smícháte s vodou, vytvoří gel a částečně vyplní žaludek, takže sníte méně. Mnoho mužů, kteří ke mně dochází, bojuje s únavou v polovině odpoledne; těm doporučuji svůj proteinový prášek Boost Me, který je těmito hodinami provede. Zaplní a je výživný.

G_P_-154

 

GABRIELA
PEACOCK

nutriční specialistka
Zdroje: archiv

Vydáno: 23.5.2018 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • 52713dfd65bc63f5fdd1cda6a9da01d2 Chia semínka, neboli šalvěj hispánskou, zná už jistě každý. Patří mezi nejzdravější potraviny, obsahují velké množství vlákniny, jsou bohatým zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin a minerálů a ochrání nás před mnoha nemocemi. Proto bychom si chia semínka měli dopřávat co[číst více]
  • gabina celulitida uvodni Většina žen bohužel ví, co jsou to malé ďolíčky na kůži známé jako celulitida. Vzhledem k tomu, že její výskyt se váže na hormon estrogen, celulitida postihuje pouze tukové tkáně a to na stehnech, bocích či zadku. Jedná se o tukové buňky[číst více]
  • uvodni   Konečně jsem si na vlastní kůži vyzkoušela, jak velkou sílu má instagram…. Ale abych začala pěkně od začátku: Moje neteř Ema bude mít za pár týdnů narozeniny. Shánění dárku jsem vždy věnovala pár dnů před její oslavou. Jenže pak[číst více]

 



Wishlist