By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Nadace Fondazione Prada představí „milostné příběhy“

Seznamte se s online projektem, za nímž stojí Francesco Vezzoli.

 

Nadace Fondazione Prada bude na svém Instagramu od 4. května 2020 zveřejňovat seriál „Milostné příběhy – Francesco Vezzoli na cestě za city“. Umělec bude ve svém novém projektu, jehož kurátorkou je Eva Fabbris, zkoumat emoční, duševní a citový stav široké online komunity tak, jak ho prezentuje svým jazykem na sociálních sítích.

Už ve snímku Comizi di non-amore (2004), který vznikl na objednávku nadace k výstavě „Trilogia della morte“, představil Vezzoli vlastní pojetí dokumentární tradice a tradice cinéma-vérité a propojil klasické filmy typu Hovory o lásce (Pier Paolo Pasolini, 1965) a Láska ve městě (Luigi Comencini, 1978) s televizním kánonem reality show. Ve svých „Milostných příbězích“ pracuje s komunikačními strategiemi Instagramu, zejména pak s funkcí vytváření anket, a dává vzniknout novému prostoru pro sdílení myšlenek, vizí a dojmů spojených s láskou, identitou, tělem, samotou, diverzitou, budoucností a pocitem, že člověk někam patří.

Ti, kdo sledují účet nadace Fondazione Prada, a vůbec všichni uživatelé Instagramu, budou v každém díle vyzváni, aby si vybrali jednu ze dvou možností, aby vyjádřili podporu jednomu ze dvou navrhovaných tvrzení, aby se přizpůsobili zjednodušujícímu pohledu na věc, který je v takových průzkumech nevyhnutelný, a zapojili se do zdánlivě jednoduché hry.

Celkem položí Francesco Vezzoli přes padesát otázek za obrazového doprovodu, který bude vizuálně šokující a bude skýtat interpretační narativní stanovisko. Tematické zaměření každého týdne bude volně inspirované některou árií z oper od italských skladatelů, jako jsou Vincenzo Bellini, Giacomo Puccini, Gioacchino Rossini či Giuseppe Verdi, a také z Mozartova Dona Giovanniho, což je pocta Pasolinimu a jeho soundtracku k Hovorům o lásce.

Na konci každého týdne pak výsledky ankety okomentují osobnosti ze světa kultury, umění, módy, filmu, hudby, televize a komunikace. Vyjádřit se budou moci prostřednictvím textu, videa či jiného kreativního média a jejich cílem bude dekódovat odpovědi, interpretovat náladu a emoce respondentů, v základech načrtnout portrét komunity lidí, jež v této historické chvíli spojují totožné životní podmínky: nejistota, pocit, že visí ve vzduchoprázdnu, a touha začít nanovo. „Milostné příběhy“ potírají efemérní a výlučně daným okamžikem definovanou podstatu Instagramu a proměňují ho ve virtuální prostor sloužící ke společenskému průzkumu, umělecké reflexi a intelektuální provokaci.

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv, instagram

Vydáno: 6.5.2020 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • Čeká vás pohovor ve vašem vysněném zaměstnání? Vsaďte na oblečení, které vyvolá pozitivní první dojem! Ale ani pro tuto příležitost nemusíte poslední módní trendy odsunout do pozadí. Naopak! Ukažte svému novému zaměstnavateli, že kromě kvalifikace máte i povědomí o tom,[číst více]
  • Moc rády podpoříme jakýkoli charitativní projekt, který má hlavu a patu.. A jedním takovým je i ten fotografky Barbory Jelínkové Navrátilové a módní návrhářky Michaely Skuhravé. Ty oslovily řadu osobností a vytvořily módní trika. Každé pomáhá jinému fondu či nadaci.[číst více]
  • Přirozeně vlnité vlasy touží mít každá žena, ale bohužel mnohdy je realita zcela jiná. Sami to dobře známe 🙂 Aby naše vlasy vypadaly krásně a naprosto „přirozeně”, vynakládáme nemalé úsilí. A proto jsme se rozhodly sestavit žebříček TOP pomocníků, kteří[číst více]

 



Wishlist