By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

H&M oznámilo konec plastovým taškám

Značka se rozhodla je postupně nahradit na všech svých trzích papírovými. Chce tak přispět nejenom ke snížení používání plastu ve světě, ale také motivovat své zákazníky k více udržitelnému chování při nakupování.

Unknown

 

Nové papírové tašky nebudou zákazníkům k dispozici zdarma. Cílem této změny totiž není jenom omezení používání plastových tašek na trhu, ale hlavně motivace zákazníků k tomu, aby si nosili vlastní. Mimo jiné i motivace k udržitelnému chování a zamyšlení, zda další tašku opravdu potřebují.

Část výtěžku z papírových tašek bude navíc věnována organizaci INCIEN, která se zaměřuje i na projekty, které pomáhají šetřit přírodní zdroje a snížit používání plastů.

„INCIEN, neboli Institut Cirkulární Ekonomiky je nevládní zisková organizace, která se zaměřuje na inovativní environmentální management. Společně se svými partnery pracuje na projektech, které umožňují přechod z lineárního chodu firem na cirkulární. Jejich misí je také informovat a vzdělávat veřejnost v této oblasti. Věříme, že aktivity a filozofie INCIEN jdou dohromady s naším cílem, kterým je v tomto případě šetřit zdroje a snížit používání plastů,“  vysvětluje Slavomíra Barnová, PR manažerka H&M pro ČR.

Ze spolupráce Institutu cirkulární ekonomiky a firmy H&M vznikne v příštím roce publikace zaměřená na cirkulární ekonomiku v textilním průmyslu, kterou budou doprovázet desítky přednášek pro studenty a širokou veřejnost. Projekt bude financován z části výtěžku z prodeje papírových tašek.

Dlouho jsme zvažovali, jestli je nahrazení plastových tašek papírovými opravdu tou nejlepší cestou. Z některých studií totiž vyplývá, že výroba plastových tašek je menší zátěží pro životní prostředí. Nakonec jsme H&M v rozhodnutí používat tašky papírové podpořili. Zaměřujeme se na skutečné uzavření cyklu a navrácení materiálů zpět do oběhu a v posledních letech je bohužel recyklace plastů v Česku na nízké úrovni,” vysvětluje Soňa Jonášová z Institutu cirkulární ekonomiky, který H&M pomáhá stát se cirkulární firmou.

H&M je jedna z největších světových značek, které se přihlásily k přechodu na cirkulární ekonomiku, tedy dokonalému využívání materiálů po co nejdelší dobu v oběhu, do roku 2030. A o tom se zatím moc neví. „Na našich prodejnách je již nyní možné odevzdat starý textil, náhrada plastových tašek papírovými je dalším krokem v tomto přechodu. Mezi naše další projekty patří i recyklace textilu a využití recyklovaných vláken pro vývoj nových materiálů,“ dodává Barnová.

Unknown

Unknown

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv

Vydáno: 3.12.2018 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • bobo predsevzeti online   Nehledejte kvantitu, ale kvalitu. Na téma počtu přátel třeba na facebooku bylo vypracováno několik vědeckých studií, které se právě problematikou počtu virtuálních kamarádů zabývají. Pravdou ale zůstává, že nezáleží na tom, jestli máte šest tisíc nebo jen šedesát přátel,[číst více]
  • Snímek obrazovky 2018-11-07 v 20.08.47   Dětský obchod Kitdown.cz asi většině z vás netřeba představovat. My samy v něm velice rády a často nakupujeme a většina nejoblíbenějších hraček našich dětí pochází právě z něj. Proto jsme si nemohly nechat ujít otevření nové prodejny na Korunní[číst více]
  • Snímek obrazovky 2017-09-08 v 16.08.56   Ten první rok utekl jako voda. Nevím, jestli to mají všechny maminky podobně, ale moje nadšení pár týdnů před oslavou zchladila návštěva hračkářství. To neuvěřitelné množství hraček mě naprosto odzbrojilo a já po 2 hodinách nebyla schopná koupit vůbec nic.[číst více]

 



Wishlist