By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

H&M oznámilo konec plastovým taškám

Značka se rozhodla je postupně nahradit na všech svých trzích papírovými. Chce tak přispět nejenom ke snížení používání plastu ve světě, ale také motivovat své zákazníky k více udržitelnému chování při nakupování.

Unknown

 

Nové papírové tašky nebudou zákazníkům k dispozici zdarma. Cílem této změny totiž není jenom omezení používání plastových tašek na trhu, ale hlavně motivace zákazníků k tomu, aby si nosili vlastní. Mimo jiné i motivace k udržitelnému chování a zamyšlení, zda další tašku opravdu potřebují.

Část výtěžku z papírových tašek bude navíc věnována organizaci INCIEN, která se zaměřuje i na projekty, které pomáhají šetřit přírodní zdroje a snížit používání plastů.

„INCIEN, neboli Institut Cirkulární Ekonomiky je nevládní zisková organizace, která se zaměřuje na inovativní environmentální management. Společně se svými partnery pracuje na projektech, které umožňují přechod z lineárního chodu firem na cirkulární. Jejich misí je také informovat a vzdělávat veřejnost v této oblasti. Věříme, že aktivity a filozofie INCIEN jdou dohromady s naším cílem, kterým je v tomto případě šetřit zdroje a snížit používání plastů,“  vysvětluje Slavomíra Barnová, PR manažerka H&M pro ČR.

Ze spolupráce Institutu cirkulární ekonomiky a firmy H&M vznikne v příštím roce publikace zaměřená na cirkulární ekonomiku v textilním průmyslu, kterou budou doprovázet desítky přednášek pro studenty a širokou veřejnost. Projekt bude financován z části výtěžku z prodeje papírových tašek.

Dlouho jsme zvažovali, jestli je nahrazení plastových tašek papírovými opravdu tou nejlepší cestou. Z některých studií totiž vyplývá, že výroba plastových tašek je menší zátěží pro životní prostředí. Nakonec jsme H&M v rozhodnutí používat tašky papírové podpořili. Zaměřujeme se na skutečné uzavření cyklu a navrácení materiálů zpět do oběhu a v posledních letech je bohužel recyklace plastů v Česku na nízké úrovni,” vysvětluje Soňa Jonášová z Institutu cirkulární ekonomiky, který H&M pomáhá stát se cirkulární firmou.

H&M je jedna z největších světových značek, které se přihlásily k přechodu na cirkulární ekonomiku, tedy dokonalému využívání materiálů po co nejdelší dobu v oběhu, do roku 2030. A o tom se zatím moc neví. „Na našich prodejnách je již nyní možné odevzdat starý textil, náhrada plastových tašek papírovými je dalším krokem v tomto přechodu. Mezi naše další projekty patří i recyklace textilu a využití recyklovaných vláken pro vývoj nových materiálů,“ dodává Barnová.

Unknown

Unknown

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv

Vydáno: 3.12.2018 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • IMG_1490 Často vás informujeme o limitovaných kolekcích módních či kosmetických značek… Jo, limitky novináře i blogery baví! U českých výrobků je bohužel tak často nevídáme. Řekněme, že naše značky nemají tak pružný marketing…? A už vůbec ne v potravinovém průmyslu. Nejen kabelky[číst více]
  • Snímek obrazovky 2016-07-01 v 10.50.29 Když je venku horko a vlhko, sotva se nám chce nosit oblečení, natož make-up. Pokud přesto toužíte po rozjasněné a dokonalé pleti, máme pro vás pár tipů na skvělé podkladové báze. Ty vaši pleť nejenže rozzáří, ale navíc sjednotí.   [číst více]
  • uvodni V zimě je to jeden z mých nejoblíbenějších kousků v šatníku (možná proto ho mám snad ve všech základních barvách :). Skvěle se totiž dá kombinovat nejen s letními šaty, ale třeba i s korzetem. Nevěříte? Podívejte se na nové[číst více]

 



Social Photos


Wishlist