By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Fendi představilo kolekci California Sky s grafikou Joshuy Videse

Pokud máte Instagram, pak jste na černobílou kolekci italského módního domu určitě už narazili. Kdo za ní stojí?

Poté, co loni v červenci otevřel FENDI CAFFE a Peekaboo Bar pop-up v londýnském obchodním domě Harrods, přichází módní dům FENDI s Prefall kolekcí 2020, z níž na vás dýchne dynamická a svobodomyslná kalifornská atmosféra a kterou navrhla Silvie Venturini Fendi za exkluzivní spolupráce s losangeleským vizuálním umělcem Joshuou Videsem.

Kdo je Joshua Vides?

Joshua Vides je americký vizuální umělec, jeho rodiče pocházejí z Guatemaly. Narodil se a vyrostl v jižní Kalifornii a svůj styl a kreativitu si nejprve začal vybrušovat na graffiti a jízdě na skateboardu. Tento životní styl ho pak v devatenácti letech přivedl i k prvnímu veřejnému projektu: ke značce CLSC. Společnost nabízející streetwear oblečení se brzy rozrostla v celosvětově uznávanou značku, která hojně spolupracuje s dalšími subjekty. Joshua se v roce 2017 rozhodl své společnosti vzdát a zaměřit se na svůj nejnovější umělecký projekt, který nazval Reality to Idea. O jeho jedinečný černobílý rukopis, který se nebrání žádnému povrchu od tenisek až po mnohopatrové budovy, už projevila zájem řada vážených značek jako například Google, Nike či Mercedes Benz a získává čím dál větší věhlas i v komunitě moderních umělců.

Joshua Vides, jedna z nejzajímavějších osobností současné umělecké scény, je po celém světě známý pro svůj originální černobílý styl připomínající kresbu popisovačem a svůj úžasný, kreslené vtipy evokující rukopis, z něhož se jednomu zatočí hlava, propůjčil i nové řadě dámského, pánského a dětského ready-to-wear oblečení a doplňků Fendi Prefall 2020.

Ani tentokrát se tedy svému charakteristickému stylu nezpronevěřil, jen svoji černobílou „popisovačovou“ paletu obohatil o špetku nebeské modři a vistáriově fialkové a vroubením švů a lemů na nových urban a resort modelech dosáhl úchvatného 3D tromp-l’oeil efektu. Zároveň představil vlastní verzi rozmarného celokvětinového potisku a novou podobu značky Fendi na rubu oděvů i ikonického loga FF, to vše na světlounkém zmizíkovaném pozadí inspirovaném římskou oblohou za doprovodu karikaturně bujaré grafiky.

Nepřehlédnutelné ozdobné motivy Joshuy Videse dodávají dámským produktům, mezi nimiž najdete univerzální urban i resort kousky, smělý umělecký šmrnc. Kolekce je zaměřená zejména na lehké materiály a zahrnuje vše od nylonových větrovek jako dělaných na procházku po městě přes reliéfní cyklošortky, kompaktní svetry a denimové kalhoty s potiskem až po luxusní kožešinové kabátky a svetříky lehké jako pírko, oboustranné polstrované blousony, kožené bundy s perforací i množství elegantních večerních modelů z kloké žakáru s texturou. Na výlety na pláž nabízí značka kaftany a poplinové tričkošaty i plavky a sportovní kousky, jež vám dodají na energickém, aktivním vzezření.

Videsův popisovač se vyřádil i na věhlasných doplňcích Fendi, ať už se jedná o kultovní kabelky Peekaboo a Baguette v extra měkkém, podšitém koženém vydání, novou nákupní tašku Fendi Roma či o slavné slingback lodičky Colibrì a ponožkové boty FF Fluid z leštěné kůže.

Na co se mohou těšit páni kluci?

Stejná grafická extravagance charakterizuje i kolekci pro muže: tromp l’oeil efekty, stínované detaily, květinové vzory a loga FF v novém hávu zde osvěžují bavlněné bundy, saténové blousony, reliéfní kožené svršky, trička, džíny, bavlněné kalhoty a bermudy, jakož i doplňky, mimo jiné kufřík, batoh a ledvinku z ikonické řady Baguette, drobné kožené produkty, tenisky, sandály a pantofle.

Rodinný look završuje dětská kolekce, opět v černobílém „popisovačovém“ stylu a s logem FF v pozměněném provedení, čímž Joshua Vides dodává dětským větrovkám, bavlněným košilím, šortkám, přepychově něžným šatičkám i doplňkům, jako jsou slipony, sandálky a batůžky, zábavnou jiskru.

cara

ČTĚTE TAKÉ:

cara

LUCIE
JANOTOVÁ

zakladatelka Bobovibe
Zdroje: archiv

Vydáno: 12.7.2020 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:


 



Wishlist