By Lucie Janotova & Eva Jasanovska

Krásné vlasy, pleť a nehty? Co jíst podle Gabriely

Někdy je tajemství krásy jednodušší, než si myslíte...

Best Brown Hair Color Shades To Try

 

Protože buňky vlasů, kůže i nehtů se obměňují velmi rychle, i malé změny ve stravě se rychle projeví. Tedy asi za 2-3 měsíce od změny našich nutričních návyků.

Nejprve si projděme tipy, čemu se vyhnout:

  • Hydratace. To znamená nekonzumovat kofein ani alkohol, anebo alespoň nahradit ztracenou hydrataci, pokud tak učiníme.

Pijte polovinu své tělesné váhy v uncích, (1 unce je cca 30 ml) + dalších asi 240-300 ml za každou jednotku kávy nebo alkoholu + nahraďte jakékoli ztráty během intenzívní tělesné námahy

Minimum tekutiny denně je asi 2 litry.

  • Vyhněte se zánětlivým potravinám
    • Umělé máslo a margaríny
    • Rostlinné oleje
    • Jednoduché cukry a mouka
    • Umělá sladidla
  • Jezte potraviny s protizánětlivými účinky
    • Zdravé tuky jako avokádo, kokosový olej, olivový olej, máslo a vejce
    • Jezte vše zelené a zeleninu (!), ovoce
    • Mnoho z těchto potravin obsahuje i síru a ta je významná pro vlasy, pleť a nehty.

Nehty

Právě nezdravé nehty jsou přímo spojené s mnoha různými mikronutričními deficity. Těmi jsou nedostatek vitamínů A a D, vápníku, železa, které způsobuje vybledlé, křehké, tenké a suché nehty. Nedostatek vitamínu B12 způsobuje suché a tmavé nehty. A pokud tělu chybí tuky, speciálně ty Omega-3, nehty se můžou třepit a šupinatět.

 

The Best Nude Nail Polishes For Every Skin Tone, As Told By Celeb Manicurists

 

4 nejdůležitější živiny pro zdravé vlasy, pleť a nehty, které můžeme i suplementovat

Rybí tuk, probiotika, vápník a bílkovina jsou ideálními suplementy ze dvou důvodů: za prvé, i při nejlepší stravě jich pravděpodobně máte málo, za druhé, existuje dostatek důkazů, že když zvýšíte jejich množství ve stravě, benefitovat z nich bude mnoho tělesných soustav.

Rybí tuk

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny regulují produkci mazu a posilují hydrataci, čímž významně ovlivňují strukturu a vzhled pleti.

Existují důkazy, že Omega-3 pomáhají lidem s pletí poškozenou sluncem i ekzematikům zredukovat postižení asi o 20%.

Omega-3 EPA kyselina eikosapentaénováprodukuje skupinu hormonů zvaných prostaglandiny, které omezují tvorbu mazu ve vlasových folikulách, čímž pomáhají uvolnit póry. Konzumací dostatečného množství Omega-3 můžete zmírnit zánětlivost pleti zevnitř.

Doporučená dávka je 3000 mg EPA a DHA (kyselina dokosahexaenová)denně pro doplnění nízké hladiny Omega-6 a Omega-3 v těle.

Bílkovina

Bílkovina je naprosto zásadním stavením kamenem všech vlasů, pleti a nehtů. Z bílkoviny se vyrábí dvě základní stavební složky vlasů, pleti i nehtů: keratin a kolagen.

Tyto dvě látky jsou velmi podobné, s malými rozdíly. Obě jsou lineární, vláknité a silné. Obě vytváří spirály a tím, že jsou těsně u sebe, tvoří silná vlákna. Hlavní rozdíly je v tom, kde se nalézají.

Keratin je v buňkách epitelu a kožních derivátech, jako jsou vlasy. Kolagen je používán jako stavební kámen všech našich vnitřních soustav; svalům, kostem, cévám atd. dává jejich tvar a sílu.

Dávka bílkoviny na den by měla být asi 1 gram na 1 kg tělesné hmotnosti, a pokud tuto dávku nedodržujete, bílkovinu lze suplementovat. Ne tak keratin, který nelze strávit. Kolagen ovšem v suplementech najdete.

Vápník

Vápník je základním minerálem užívaným v mnoha tělesných soustavách. Je nepostradatelným ve vytváření strukturálních částí jako vlasy, pleť a nehty. Pokud máte nedostatek vápníku, projeví se to křehkou a tenkou pletí, ztrátou vlasů, lámavými nehty.

Další důležité látky

B Vitamín – Biotin

B vitamín biotin je často propagován pro své zdravotní účinky na vlasy, pleť nehty. Je to vitamín B 7 a původně se nazýval vitamín H podle německého Haar and Haut, což znamená „vlasy a pleť.“ Hraje roli při stavbě vlasů, pleti a nehtů. Pomáhá budovat keratinové řetězce.

Doporučená dávka biotinu denně je 5 mg. Skutečný nedostatek biotinu je vzácný, protože tělo ho recykluje. Pokud však trpíte jeho částečnou deficiencí, můžete si být jistí, že vám budou padat vlasy.

Křemík

Doplněk, který lidé často přehlížejí, je křemík, znám také jako kyselina křemičitá. Křemík se ve velké míře nalézá ve vazivových tkáních a také   v kostech, šlachách, ledvinách, a v pleti. Zásadní nedostatek není běžný, ale pokud se tak stane, čekají vás slabé, řídké vlasy a lámavé nehty.

 

A pokud zkrátka nemáte čas a sílu či jiné důvody a tohle vše v normální stravě nezvládáte jíst, vsaďte na doplňky. Gold je jediný doplněk steavy, který obsahuje vše v jednom.

GOLD 7 DAY 3D OPEN PACK

www.gpnutrition.cz

 

GABRIELA
PEACOCK

nutriční specialistka
Zdroje:

Vydáno: 11.11.2019 | Všechny články autora



Může se vám také líbit:

  • tenisky nahledova uvodni Ať už dáváte přednost staré škole nebo vás baví nové hi-tech módní novinky, jedno je jasné: teniskománie ovládla letošní podzim! Oblékněte šaty, dámské kostýmy, kabáty nebo roztrhané džíny a vyzkoušejte je namixovat s posledními úlovky módních návrhářů. Rozhodně neuděláte chybu![číst více]
  •   Konečně jsem si na vlastní kůži vyzkoušela, jak velkou sílu má instagram…. Ale abych začala pěkně od začátku: Moje neteř Ema bude mít za pár týdnů narozeniny. Shánění dárku jsem vždy věnovala pár dnů před její oslavou. Jenže pak[číst více]
  • Kýčový svetr se sobem je už takřka vánoční tradicí. Poslední dobou jsme jich ale na pultech obchodů objevili pár, které jsou symbolické, ale přesto stylové. Noste je s koženýma kalhotama nebo flitrovou minisukní a užijte si sváteční atmosféru po svém![číst více]

 



Wishlist